HOŞGELDİNİZ

HOŞGELDİNİZ

12 Mart 2012 Pazartesi

KURU KAYISI REÇELİ...

KURU KAYISI REÇELİ...


Hazırda evde kuru kayısı varken reçel yapayım istedim vede yaptım,güzelde oldu,yapmak isteyenlere tavsiye ederim.

MALZEMELER:
600 gr. kuru Kayısı 
1,5 kg Şeker
3,5 su bar. Su
2 çor.kaş. Limon suyu

YAPILIŞI:
İlk önce kuru kayısıları güzelce yıkayıp süzdürdüm.Bunları derince bir kaba koyup üzerine 8-9 su bardağı ılık su koyup üzerinide örtüp bir gece beklettim.Bu işlemi kayısıların şişmesi için yaptım.
Birgün sonra suyunu süzdürüp istediğim büyüklükte kestim.Tencereye şekeri ve 3,5 su bardağı suyu katıp iyice kaynattım ve koyulaşmasına yakın kayısıları içine attım yalnız kayısıları atınca biraz sulanma oluyor ve koyulaşıncaya karada kaynatın.Çıkmasına yakın limonsuyunu katıp bir iki taşım kaynadıktan sonra tencerenin altını kapattım,reçel sıcakken kuru kavonozlara paylaştırdım soğuduktan sonra kavonozların kapaklarını kapatım,serin yerde muhavaza ederseniz daha iyi olur..

NOT:Kayısı suyunu süzdürdüğümde o suyu dökmedim.Bağırsakların çalışması ve metebolizmanın daha hızlı çalışması için çok faydalı olduğunu okumuştum...
AFİYETOLSUN..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder