HOŞGELDİNİZ

HOŞGELDİNİZ

16 Temmuz 2013 Salı

KIŞLIK FASULYE KONSERVESİ.......

                                   KIŞLIK FASULYE KONSERVESİ......




Burda ölçü vermek istemiyorum.Evde fazlasıyla fasulyem vardı bende ziyan olmasın diye şişelere koyup konserve yaptım.Kışın açıp suyunu süzüp ister yemeğini istersenin soğanlı yumurtala kavurun.
Ben üç kavonoz yapıp geri kalan bir pişirimlikte haşladım çünkü dördüncü kavonoz dolmadı.

Sadece üç kavonozla kalmıyor tabiki arada fazla fasulyem olunca yapıyorum.
Taze fasulyeyi kavonoz yapmak istemiyorsanız geniş bir tencerede domatesle soteleyin ve soğutun.Poşetlere koyup derindondurucuya kaldırın.

MALZEMELER:

Fasulye
Domates
Yeşilbiber
Tuz-Su


Yapılışı:

Fasulyeleri kırıp kavonozlara doldurun ama biraz bastırın,kaynadıkca azalıyor zaten.Aralarına domates ve biber doğrayın.

Doldurduktan sonra üstüne bir yemek kaşığı tuz ve su koyup kapaklarını örtün.Yalnız kapaklar yeni olsun sonra tutmayabiliyor.Ben tencerede kaynattım.

Tencereye kavonozları yerleştirin,üstünü geçecek şekilde suyunu koyun.Kavonozlar kaynarken yukarı kalkmasın diye ağır bir taş koydum,siz başka birşeyde koyabilirsiniz.

Fasulyeler kaynamaya başladıktan sonra 2 saate yakın kaynatıp tencerenin altını kapatın.Ama bir gece tencerede bekletin.Artık konserveler hazır.Yalnız arada birbakın kapakları tutmuşmu diye.
Kapakların orta kısmı içine doğru çekikse tutmuştur eğer normal görünüyorsa kapaklar tutmamıştır yani dikkat edin.


Haşlamasınıda kaynar suda haşladım.Suyun içine birazcık tuz atıp kaynatın.Kaynayan suyun içine fasulyeleri atıp bir iki dakika haşlayın fazla ezilmesin.Ben biraz fazla haşlamışım siz dikkat edin.
Ordan alıp soğuk suda şoklayın ve süzgece alıp suyunu süzdürün.Derindondurucu poşete koyup artık kaldırın...


AFİYETOLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder