HOŞGELDİNİZ

HOŞGELDİNİZ

2 Nisan 2012 Pazartesi

PRATİK POĞACA..(Kolay poğaca)

 
PRATİK POĞACA..(Kolay poğaca)

Bu tarifi bir arkadaştan aldım ve denedim, gerçekten çok güzel bir poğaca oldu.Mayalı poğaca kadar yumuşak, deneyin derim.

MALZEMELER:
1 çay bar. ılık Süt
1 çay bar. Yoğurt
1 çay bar. Sıvıyağ
1 ad. Yumurta
2 p.k. Kabartmatozu
1.çor. kaş. Tuz
4 su. bar. Un (benim 4 bardak yetti)

İÇ MALZEMESİ:
Lor peyniri
Yumurta akı (birbirilerine yapışması için)
azcıkda Pulbiberi (arzuya kalmış)

ÜZERİ İÇİN: Yumurta sarısı,azcık yoğurt ikisi karıştırılıp sürülecek
Susam.Haşhaş

YAPILIŞI:
Hamur yoğuracağımız kaba, sıvı malzemelerin hepsini katıp iyice karıştırırın.Unu ve kabartma tozunuda katıp yumuşak bir hamur elde edelim.Hamuru bir kenara bırakıp biraz dinlendirelim,o sırada içini hazırlayalım.
Hamurdan ben 22 beze yaptım ve bu bezeleri avcumuzda açıp iç harcını koyup kapatalım.Kapatılan yer alta gelecek şekilde tepsiye dizelim.Tüm bezeleri aynı işlemi uyguladıktan sonra üzerini yoğurtlu yumurta sarısı karışımı sürüp fırına sürelim.Üzerinede susam,haşhaş yada çörek otu serpip önceden ısıtılmış fırına sürüp pişirelim.
AFİYETOLSUN..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder