HOŞGELDİNİZ

HOŞGELDİNİZ

22 Nisan 2012 Pazar

EV LAHMACUNU...

EV LAHMACUNU...

 


Ev lahmacunu kendim yaptığım zaman daha çok seviyorum,dışarıda yediğimde hiç tadını alamıyorum.İnsanın kendi yapması gibi güzel birşey yok..Fırsat buldukca kendim yapmaya çalışıyorum tabi bunuda iki kişiyle yapmak şartıyla vede sağolsun kızım yardımcı oluyor.Yalnız ben burada ölçü vermeyeceğim,sadece nasıl yaptığımı ve hangi malzemeler kullandığımı yazacağım.Azaltmak yada çoğaltmak size kalmış.

MALZEMELER:

Hamuru için:
Un-Tuz-Su-sıvıyağ ve Maya

Üst Harcı için:
Kıyma
Domates
Soğan
Yeşilbiber
Tuz-Karabiber-Pulbiber
Maydonoz
Sıvıyağ (harcın biraz cıvık olması için)

YAPILIŞI:
Hamur yoğuracağımız kaba, unu, tuzu,bir çay bardağı kadar sıvıyağ,suyuda katıp yumuşak bir hamur yapın.Yalnız suyunu azar azar katın.Yoğurduktan sonra hamuru biraz dinlendirin,mayalanmaya bırakın.
Hamur mayalanırken bir tarftan harcını hazırlayın.
Kımanın içine çok ince şekilde doğradığımız sebzeleri katın,tuzunu ve baharatlarınıda katıp güzelce yoğurun.Kıymalı harcımızın biraz cıvık olması gerekiyor,yoksa açtığımız hamurun üzerine yayamayız.Eğer harcımız yayılmayacak şekildeyse az sıvıyağ vede çok az suyla harcımızı yumuşatabiliriz.
Hamurdan yumurta büyüklüğünde beze alıp oval şeklinde açın ve harcı üzerine yayın.Ben bunu tost makinasında yaptım,yanlarına destek olarak yani yapışmaması için iki tarafa şişler koydum ozaman üstü biraz yukarda kalıyor ve kıymanın üzerine yapışmıyor..Eğer isterseniz tepsiye koyup fırındada pişirebilirsiniz,yada teflon bir tavada kapağı kapalı olarakta yapabilirsiniz.
Afiyetolsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder