HOŞGELDİNİZ

HOŞGELDİNİZ

21 Eylül 2013 Cumartesi

ÇİLEK REÇELİ.......

                                          ÇİLEK REÇELİ......

Bunu iki türlü yapıyorum ben. En son yaptığımda şerbetin içine atıpta yaptım böylede güzel oldu.Size hangisi kolay geliyorsa öyle yapabilirsiniz.Aslında tarifi eklemem biraz geç oldu biliyorum, sizler benim kusuruma bakmayın. (Anlayacağınız gibi yazmayı üşeniyorum.)



MALZEMELER:

1kg.Çilek
1 kg.Şeker
1/2 limonsuyu

YAPILIŞI:

İlk önce herzaman yaptığımın tarifini yazayım.

Çilekleri güzelce temizleyin ve süzgecin içinde yıkayın hiç ezmeden.

Derince bir kaba suyu süzülmüş çilekleri koyup üzerine bir kilo şekeri dökeriz, hiç kaşık deydirmeden kabı biraz sallarız yani şekeri aralarınada geçsin diye.Üzerine kapatıp bir gece bekletiriz o sabaha kadar sulanıyor ve ocağa koyup koyulaşıncaya kadar kaynatırız.Ocaktan alacağımıza yakın yarım limonsuyunu içine sıkıp ve bir taşım daha kaynatıp ateşi kapatırız.Ben küçük kavonozlara bölüştürüp koydum ama sıcak olarak,kapaklarını tutsun diye.

2.ci Tarifim:

İlk önce çilekleri güzelce temizleyip yıkayıp süzdürürüz.
Tencereye suyu,şekeri katıp iyice şerbet koyulaşıncaya kadar kaynatıyoruz..Temizlenmiş ve suyu süzülmüş çilekleri içine atın,yalnız biraz sulanma yapıyor,ve yine koyulaşıncaya kadar kaynatıp limon sıkıp ateşi kapatıyoruz.Eğer çabuk tüketiliyorsa biraz büyükce kavonozlara koyabilirsiniz.Bizde fazla yenmediği için ben küçük kavonozlara koyupta sıcak olarak kapatıyorum ve hiç birşey olmuyor,yalnız kapakları tutsun hava alırsa çabuk bozulur..

AFİYETOLSUN...

2 yorum:

  1. Afiyetle yiyin Aynur hanım elinize sağlık. Ben bu sene çok istediğim halde taşınma işleri şehir değişikliği derken vaktini kaçırdım yapamadım en sevdiğim reçellerdendir sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.Bendede size sevgiler..

    YanıtlaSil