HOŞGELDİNİZ

HOŞGELDİNİZ

31 Mart 2013 Pazar

KABAK DOLMASI...


                                            KABAK DOLMASI...


 
 
Ben pazardan 1 kg. kabak almıştım.Bizimkilerin her çeşit dolma sevdikleri için kabak dolması yapmaya kara verdim.Yalnız iç harcını göz kararı yaptığım için ölçü veremeyeceğim,sadece neler kattığımı yazacağım.Fazla artan iç harcıda poşete koyup derindondurucuya koyuyorum.Dolma yapmak istediğimde bir iki saat önce çıkartıyorum.Çözüldüğünde yinede herhangi dolmadan yapıp pişiriyorum. Bazı kişiler baharat sevmiyor sizde kendinize göre içini hazırlayabilirsiniz.Kabağın içinden çıkanlarıda kabak çorbası yaptım tabi isterseniz mücverde yapabilirsiniz...

MALZEMELER:
1 kg. Kabak
2 ad. Patates
Domates
1 yem. kaş. Salça


İÇ HARCI:
Pirinç
Mesela 1/4 bulgur.(ben biraz bulgurda katıyorum)
Maydonoz
Dereotu
2 ad.büyükce Soğan
Karabiber
Pulbiber
Çok az Salça
Sıvıyağ
Tuz


YAPILIŞI:
İlk önce iç harcını hazırlayın.Pirinci,bulguru yıkayıp bir kaba koyun ve iç harcı olan malzemeleride katıp iyice karıştırın.
Kabakları yıkayıp dış kısmının kabuklarını bıçak ile sıyırın ve ortadan ikiye kesin.Bir kaşıkla kabakların içini oyun.Kabakların içinden çıkan malzemeyi sakın atmayın.

Ben biraz fazla yaptığım için dolmayı yanına patatesde soydum..Patatesleride aynı şekilde yıkayıp soyun ve içlerini çıkartın, bunun içinide atmayın kabak içiyle beraber karıştırın..
Oyduğunuz kabakların içini iç harcıyla doldurun yalnız üstünden bir parmak boşluk bırakın. Boş yeri ben domates dilimleriyle pirinçlerin üzerini kapattım.
Kabak ve patates dolmalarını tencereye dizin.Üstünede 1 yemek kaşığı salçayı suyla açıp dökün azcıkta sıvıyap ve tuzunu katın.Üstünü çok geçmeyecek şekilde ılık su ilave edin ve kısık ateşte pişirin.


AFİYETOLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder